La xhente anda canso de la qüestion identitaria

Spiritualidá

“La xhente anda canso de la qüestion identitaria”
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FANNY DECLERCQ

Gabriel Ringlet scribîu extensivamente de la mœrte & del accompañamiento al final de la vida. N esti lhibru, indagora aborda la sabedoría del nacemiento & de la infancia. Mathieu Golinvaux

Nel sou últimu lhibru, «Va où ton cœur te mène» (Ve-te paha unde l tou coraçon te lheve), Gabriel Ringlet arreconstitui la historia l propheta Elías, la de la conversion d’un fundamentalista “inversu”.

CALTENEMIENTO

Gabriel Ringlet cuœnta-nos in Va où ton cœur te mène la historia l propheta Elias, que spœis tener massacraho brutalmente non-crehientes, conduz-se a una arreversion total. Pela storia de la conversion d’un fundamentalista, appella a una renovaçon prophética, na sociedá & na eglresia. Theólogo, padre cathólicu, scriptor, Gabriel Ringlet tien extensivamente scripto de la muœrte & del accompañamiento al final de la vida.

N esti lhibru, hagora aborda la sabedoría l nacemiento & de la infancia, la d’Elías, el sou afhiyau, el gatilhu de la storia Va où ton cœur te mène afhala-se al rapaz paha contar un doblre valumbu: prophéticu, per acio de la revelaçon de Dîous “n un soplru tenue” mas que d’un Dîous de poder, sí q’ansí tamien per acio de textos poéticos, na figura l camin del propheta.

La storia del gran Elías ye l arreconversion d’un fundamentalista. Ye un character abondo modernu que fhai echo a mũîthes actualidahes…

Elías ye una figura clave, specialmente nel mundo xhudío & muçulmano. Correspondía-se exactamente cul mîou propriu camin. Siempre quixhe fhalar d’un Dîous per-melguero, per-discreto, que nun ye ma un soplru. Afigurai-vos-lo: discobrir que l mas grande de los prophetas de la Biblia ye un increhible Taliban! Podríamus tener puœsto cumo subtítulu: “la conversion del Taliban”. Elías quier un Dîous vingativo. Apuñala fríamente 450 persones, sperando recibi’ la medalha d’ouro de la carnicería. Ye una alteraçon completa. De puœis de tener scalau l monte, finalmente diou media vuœlta & tornou a ser nada ma l testimonio d’un Dîous per-francible. Fhixzo-se-mi essa storia extremamente moderna.

De la del episodio d’Elías u massacra, vós fhalahes de la tentaçon d’imponer una “pallabra de lhoucura”, por referencia al poeta Jean Grosjean que qüestiona: “Ye tan grave nun tene’l mesmu Dîous? Ou de nun tener un? “

El mîou professor de dogmática, na formaçon theológïca, dizía-nos: “Sfhoutai-vos de la religïon”, magar star tyamahos a insiñala! You nunca scaheicí. Quando se miren les noticies, esto ye todo lo que vemus, religïones que semen la lherça, & nun me refiero mal a penes al Islam, preciso. Existen fundamentos per todo ayures. Paul Ricoeur, el mîou philósopho de referencia, tien esta reflexion formidable: quanto mas nos habita una pallabra fhuœrte, mas débile tenemus que la ofrecer. Ye increhiblemente actual! Ye por esso que mi presta tanto Elías, ye l opuœsto de les conversiones clássiques. Muîtos convertidos discubren la religïon cumo una marabiya. & Intos, cun elhos, ya nun se puœde fhaer dala crítica. Sí q’ansí habría se’ lo contrario, & ye esso lo que fadia na storia de Elías. Nun ye pouca cousa creher cun un pouco de fe, querer cun un pouco d’amor. Lo que me dá problemas, ye la hintsente. &, de mano, la hintsente de la fe ye l impatsu. Ye polo q’alquando la religïon se derrumba. La xhente fhai grandes proclamaçones de sperança, non a penes fundamentalistas, queriendo l tiempu todo una fé proclamadora. La xhente, de fheitho, cansa de la qüestion de la identidá, quando todos somus plurales & todos tenemus múltiples identidahes. Non obstante vamus assumir un pouco del nuœssu pluralismo personal!

Historicamente, esta ye la primer vegada q’un propheta altera l prophetismo…

El propheta ye daquien per-contemporaneo, concreto, lo ménos mystico possible. Tien los pies na tierra, sí q’ansí mira l futuro. Lo que ye per-impressionante de la vision bíblica l propheta ye que ye de todo ménos un hero. De mano nun quier dir, nun ye de dala maneira el primeiru la classe, a la cabeça n virtude. Ye xhente per-simple & quotidiano que de repente trestoquen el mundo. Avulta-mi haber bien de paraxismos prophéticos anónymos quando l Corona & les hintsentes na Vallonia, solidaridahes que perturbarun aquelhos que les vivierun. Existen prophetas ente nós outros. La prophecía nun ye specialmente religïosa, ye válida paha toda la sociedá, que seyamus crehientes ou no.

Andahes pediendo una renovaçon prophética na sociedá, incluendo la eglresia?

Tien una gran falta de prophecía n un diálogo cun los non crehientes. Veo trés caminos u l Christianismo podria tener un porvenir si tuvier bravura. Dende l puntu vista éthicu, suœño cul Papa convidando representantes de todeles corrientes, mas ou ménos distantes del Christianismo, al Vaticano por ascũîthalos. Un papa q’ouse dizir que tien falta de la convicçon del outro pol amor d’elabora’ la suâ propria sería prophético. Outru gran paraxismu sería dizir: “Valîu d’affirmar dogmaticamente que s’ha creher esto” & pedir a los theólogos que scargatien sin limites. Paha miâ idea, una instituçon q’ouse qüestiona’ los sous proprios fundamentos sería respeitada. &, claro, el tercer gran proyectu, ando trabayando mũîtho n elhi, ye que la celebraçon se ponga al servicio de todos.

Vós fhaeis tamien mũîtha referencia al tacto: la primer vez q’abracestis a Elías, & la falta d’aquelhos que nun conhoceran un postrer abraçu inantea morrer, cumo vîmos na pandemia.

Esta ye realmente una qüestion decisiva paha min, inclusive na liturgïa, & avulta-mi star elha parcialmente vinciyada al prophetismo. Ye d’esso de lo que mas nos fhai falta wœy: que daquien nos sofhite nos sous braços affectuosos, primeiro & prioritariamente al intamu & final de la vida. Ye por esso que polo que pante min existe realmente una relaçon ente lhibru que cuœnta la historia l propheta Elías & l pequenhu Elías, que nun existe a títulu de pretextu, sí q’ansí tamien vien paha conta’ la historia da nuœvo. Ye fundamental atopanos al nenhu q’anda n nós outros. & Paheç-mi magnífica esta inversion, u ye l rapazin q’arrevela al padrin el nenhu que fhoi. Tengo fheitho d’ 8 a 10 km al díe per toda la pandemia, cul bierçu, & ye absolutamente literal cumo un nenhu se marabiya cun todo. Sta nel momento. Todeles spiritualidahes coinciden in que star nel momento ye la santidá. Elhi ye l maistru los novatos & you tengo todo por apprehender.

Fhœnte